Stackars olästa böcker

Nyduschad och parkerad i soffan med datorn i knät och Johan som fixar te-gött! Nästan precis kommit hem efter en ganska smärtfri kväll på jobbet. Kan inte påstå att det var jobbigt idag, allt flöt på som det skulle. Emelie gjorde ett bra jobb med att köra skift, så jag behövde bara dra mig tillbaka i köket och sköta mitt. Å, jag vill ha fler sånna dagar.
Innan jag åkte till jobbet idag så försökte jag traggla mig igenom boken jag håller på att läsa nu. Jag började läsa den när vi var i Österrike i Januari...Lite därför jag är med i Pelles tävling. Man kan ju vinna en bok där, och jag känner att jag är i stort behov av en ny, BRA bok. Anledningen till att jag fortfarande envisas med att läsa den är att jag kan inte lägga ifrån mig en bok om den är dålig. Jag har tvångstankar om att jag måste läsa klart. Annars så ligger den stackars boken i bokhyllan och kommer aldrig bli färdigläst av någon. Och sen så får jag dåligt samvete och kommer inte kunna sova på nätterna för jag ligger och funerar på hur stackars boken har det på hyllan. Suck. Jag måste vara alla författares dröm- en som alltid avslutar böcker.
Ne, dags att dricka te och sen ska jag banne mig läsa klart tråkboken!

Kommentarer
Postat av: Madde

Nu förväntar jag mig massor med blogginlägg här nu.

2008-05-02 @ 16:53:48
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback